Grane w roku 2019. Wybór najciekawszych tytułów

Koniec roku jest czasem podsumowań. W tym wpisie postanowiłam zatem zebrać kilka gier, które najczęściej pojawiały się na moim stole w mijającym roku – tych które wzbudziły największy entuzjazm lub były dużym zaskoczeniem. Żeby nikomu nie ułatwiać sprawy, kierowałam się bardzo subiektywnym kryterium: gram w co mam, stąd prezentowane tytuły niekoniecznie pojawiły się na polskim […]

Kartografowie, czyli kolejna opowieść ze świata wykreślanek

Dziś kilka szybkich słów na temat niewielkiej gry, której byłam bardzo ciekawa, gdyż zalicza się do popularnego gatunku roll & write (czy też flip & write). Kartografowie – opowieść ze świata Roll Player, to gra, w której gracze rysują mapy własnych królestw, usiłując jednocześnie spełnić wymagania królewskich edyktów.

Prêt-à-porter – stara dobra ekonomia w oszałamiającej kreacji

Mało powiedzieć, że Prêt-à-porter jest grą ekonomiczną; to jest symulacja prowadzenia biznesu. Trzecia edycja gry Ignacego Trzewiczka, powstałej jeszcze w 2010 roku, trafiła niedawno na półki sklepowe. W tej trzeciej odsłonie gra zyskała zupełnie nową – znakomitą – oprawę graficzną. I tak podana – barwna, stylowa, charakterna – próbuje na nowo pozyskać zainteresowanie graczy. Czy […]

Chinatown, czyli jak zarobić na gadaniu

Dziś chciałabym Wam sprzedać dwudziestoletni staroć. Gra Chinatown, której autorem jest Karsten Hartwig, powstała w 1999 roku, a mimo to do dziś potrafi cieszyć swą oryginalnością. To gra negocjacyjna, z elementami area control i zbierania zestawów. To gra z zaskakująco dobrze oddanym tematem: rozwijania własnego biznesu w nowojorskiej dzielnicy chińskich imigrantów. To gra, w której […]

Minerały – rodzinna eskapada geologiczna

Błysk, lśnienie, połysk. To pierwsze, co wyłapuje oko, gdy tylko zetkniemy się z grą Minerały. Piękne akrylowe kafle – każdy przedstawiający niepowtarzalną strukturę barwnych minerałów – tworzą mieniącą się kolorami planszę gry, za każdym razem inną. Zaraz potem zauważamy silikonowe pionki wyposażone w przyssawki. I nie ma przebacz, na ten widok każdy pragnie natychmiast przyssać […]

Bruxelles 1893 – gra gęsta od pomysłów

Grę Bruxelles 1893 kupiłam dlatego, że spodobała mi się jej okładka. Przedstawia wnętrze oryginalnej kamienicy, zalane światłem, pełne geometrycznych secesyjnych ornamentów. Pomyślałam sobie: w końcu gra z unikalnym, architektonicznym tematem, wrażliwa na sztukę i estetykę. W rozgrywce osobliwy ten temat staje się niestety bardzo umowny; wspiera go tylko przyjemna oprawa graficzna. Bruxelles jest zlepkiem mechanizmów. […]

Kingdomino – królestwa w erze gigantów

Kingdomino, gra kafelkowa, w której bawimy się w układanie własnego królestwa z prostokątnych płytek przedstawiających różne typy terenu, zdobyła już morze zasłużonych nagród. Gra autorstwa Bruno Cathali, przeznaczona dla 2 do 4 graczy, pojawiła się znów w Polsce dzięki wydawnictwu FoxGames, wraz z nielichym dodatkiem: Era gigantów.

Zdobywcy Kosmosu – kosmiczny wyścig pełen splendoru

Eksploracja kosmosu to zawsze wdzięczny temat. Lata 60-te i 70-te ubiegłego wieku, a więc czasy zimnowojennej rywalizacji technologicznej ZSRR i Stanów Zjednoczonych to chyba najbardziej przemawiający do wyobraźni czas, w którym dokonano tak przełomowych osiągnięć, jak umieszczenie pierwszego sztucznego satelity na orbicie, wysłanie człowieka w przestrzeń kosmiczną, czy lądowanie człowieka na powierzchni Księżyca. Gra Zdobywcy […]

Dziennik 29 – interaktywna gra książkowa

Interaktywna gra książkowa, a cóż to takiego? To książka zawierająca zagadki i szarady, których rozwiązanie wymaga często dość nieszablonowego spojrzenia na stronę z łamigłówką i nagradzane jest otrzymaniem klucza – słowa potrzebnego potem w dalszej części zabawy. Gra zmusza nas zatem do zmierzenia się z zagadkami w zadanej kolejności oraz do korzystania z urządzenia podłączonego […]

Gemino – podwójne wyzwanie

Gemino to nowa gra logiczna wydana przez Egmont i przeznaczona dla 2 do 4 graczy. Jest unikatowa, bo rozgrywka toczy się na dwóch planszach jednocześnie. Taki pomysł na grę bardzo mnie zaintrygował. Z drugiej strony, bałam się, że gra reklamowana jako podobna do „kółka i krzyżyka” okaże się dla nas zbyt banalna.

Pozostałe wpisy